MACHINE - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Om-arm Afrika - WaarBenJij.nu MACHINE - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Om-arm Afrika - WaarBenJij.nu

MACHINE

Blijf op de hoogte en volg Om-arm Afrika

05 April 2017 | Ghana, Tamale

Zoals gezegd ben ik bezig met de voorbereiding van het vervoer van de machine naar het dorp Dbungi.
Maar de betaling is lastig omdat je per keer maar een bepaald bedrag op kunt nemen.
Morgen hopelijk de laatste aanbetaling. Op de terugweg kijk ik bij Habiba. Ze had een enorm gezwel op haar rug. Is nu geopereerd, maar het blijkt er nog grotendeels te zitten, en wordt verder behandeld met locale middelen...hmmm.. ja soms lijkt het erger dan het is...laten we dat maar hopen.

• 07 April 2017 - 01:01

Rini:

Je maakt van alles mee. Goed bezig. Fijn om je te volgen.

Verslag uit: Ghana, Tamale

De voorbereidingen

Beste lezers,

Ja het begint te kriebelen! Ghana, we komen er aan!!
Nog een weekje te gaan.
Dit keer zijn dat Jenny (Balkbrug) en ik.
We zijn al druk met de voorbereidingen, en ook in het bezit van onze visa.
Altijd weer een opluchting, want we moeten er voor naar de Ghanese ambassade in Den Haag, en die meneer vraagt altijd iets wat je niet voorhanden hebt,.vandaar.
Onze koffers raken al vol en vooral de koffer met '' weg te geven spullen"" is overvol. We mogen beide 23 kilo extra meenemen dus dat is wel de moeite waard. Van voetbalshirts tot rekenmachines, van thee tot kleurplaten: alles is bruikbaar en geschikt voor een (tweede) leven in Ghana.

We hopen dat we een hele fijne tijd gaan beleven en veel kunnen doen voor de allerarmsten onder ons.
Dit keer zijn we voornemens om een dorp te bezoeken, waarin de meeste mensen nooit een blanke hebben gezien, zo is me verteld.
Hopelijk kunnen we er goede dingen doen.
Het dorpje ligt in het Volta gebied.
Als u op de kaart van Ghana kijkt hierboven ziet u een waterrijkgebied..en daar moet het liggen. Vooral in de natte tijd- van april tot oktober -, schijnt het alleen bereikbaar te zijn per boot.
Wij kunnen het nu nog per auto bereiken..is me verzekerd.

Ook staan er vele andere afspraken op ons programma , waarin er ruimte is voor ontmoetingen.
Allereerst Amin en Shafik, die ons zullen verwelkomen bij het vliegveld. Het zijn studenten van Om-arm Afrika en zij zullen ons deels begeleiden..en helpen met vertalen van de dialecten die Ghana rijk is. Zonder hen zouden we immers niet kunnen communiceren met de mensen die geen engels spreken.

Nou dit was alvast een klein voorproefje van wat komen gaat.
Wordt vervolgd.

maalmachine

07 April 2017

maalmachine
Om-arm Afrika

OM-ARM AFRIKA werkt sinds 2007 in het noorden van Ghana. We hebben er al enkele projecten (mede ) opgezet, zoals Naaiproject voor analfabete meisjes Een schooltje nu al met 160 leerlingen!! Financiering studies studenten HBO en Universiteit Boerenprojecten Watervoorzieningen . Sheabutter project voor 23 vrouwen individuele hulp We zijn te bereiken via omarmafrika@yahoo.com

Actief sinds 09 Maart 2017