Ontmoetingen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Om-arm Afrika - WaarBenJij.nu Ontmoetingen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Om-arm Afrika - WaarBenJij.nu

Ontmoetingen

Blijf op de hoogte en volg Om-arm Afrika

08 April 2017 | Ghana, Tamale

Gisteren na drie uur werd het opeens weer een drukte van belang.
Haruna kwam om me zijn certificaat te laten zien. HIj wil nog graag door studeren, maar helaas moet ik hem vertellen dat wij dat niet gaan betalen. Dat is een teleurstelling..maar anderen verdienen ook n kans!
Daarna komt Mariam , en als ik haar verhaal aanhoor komen de boeren me nog een rekening brengen. Hadi komt ook met zijn moeder en hij gaat met me mee naar kath gasthuis

Terwijl iedereen denkt dat ik alle tijd heb, zit ik op hete kolen want ik heb een afspraak met Mary.

We zullen samen gaan eten in het katholieke gasthuis. Een heerlijke plek.
Als we er uiteindelijk zijn vraag ik naar alle oud bekenden. DE kok bv. HIj was een leuk vrolijk mannetje. Ik wil hem graag ontmoeten maar hij is helaas overleden. Ja dat is een schok.'Nog jong was hij...en vader van 2 zoons.
De nieuwe kok kent mijn recept niet dus ik eet spaghetti...even wat anders dan alle dagen rijst.

Na het eten nemen we de jelly jelly en gaan terug. Daarna komt Amin verslag doen over de werkzaamheden en vorderingen in het dorp.

Om tien uur zoek ik mijn bed op...ik ben gesloopt. :-) De temperatuur is dragelijk maar nu vallen steeds de airco en de ventilator uit.
Gelukkig val ik op tijd in slaap. Zoals mn moeder altijd zegt: Een lange nacht slapen doet je goed.... Zo is het ook!

  • 08 April 2017 - 15:50

    Johanna:

    zo dat was weer een hele reis , maar de kok overleden was in mijn ogen nog een jonge man schrik er toch van was mijn maatje daar,en wanneer reis je af naar de pastoren zo snel gaat de tijd dan ben jij weer thuis
    gelukkig dat het minderwarm is groetjes aan de jongens en ik zie wel weer wat je tegen komt lees graag hoor liefs van joop en johanna

  • 08 April 2017 - 18:43

    Rini:

    Er kan niet gezegd worden dat je niets te doen hebt. Als het je maar voldoening geeft. En aan alle aanvragen kun je nog niet realiseren. Hou dat goed voor ogen. Je doet je best.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

De voorbereidingen

Beste lezers,

Ja het begint te kriebelen! Ghana, we komen er aan!!
Nog een weekje te gaan.
Dit keer zijn dat Jenny (Balkbrug) en ik.
We zijn al druk met de voorbereidingen, en ook in het bezit van onze visa.
Altijd weer een opluchting, want we moeten er voor naar de Ghanese ambassade in Den Haag, en die meneer vraagt altijd iets wat je niet voorhanden hebt,.vandaar.
Onze koffers raken al vol en vooral de koffer met '' weg te geven spullen"" is overvol. We mogen beide 23 kilo extra meenemen dus dat is wel de moeite waard. Van voetbalshirts tot rekenmachines, van thee tot kleurplaten: alles is bruikbaar en geschikt voor een (tweede) leven in Ghana.

We hopen dat we een hele fijne tijd gaan beleven en veel kunnen doen voor de allerarmsten onder ons.
Dit keer zijn we voornemens om een dorp te bezoeken, waarin de meeste mensen nooit een blanke hebben gezien, zo is me verteld.
Hopelijk kunnen we er goede dingen doen.
Het dorpje ligt in het Volta gebied.
Als u op de kaart van Ghana kijkt hierboven ziet u een waterrijkgebied..en daar moet het liggen. Vooral in de natte tijd- van april tot oktober -, schijnt het alleen bereikbaar te zijn per boot.
Wij kunnen het nu nog per auto bereiken..is me verzekerd.

Ook staan er vele andere afspraken op ons programma , waarin er ruimte is voor ontmoetingen.
Allereerst Amin en Shafik, die ons zullen verwelkomen bij het vliegveld. Het zijn studenten van Om-arm Afrika en zij zullen ons deels begeleiden..en helpen met vertalen van de dialecten die Ghana rijk is. Zonder hen zouden we immers niet kunnen communiceren met de mensen die geen engels spreken.

Nou dit was alvast een klein voorproefje van wat komen gaat.
Wordt vervolgd.

Groeten, Anneke







Recente Reisverslagen:

14 April 2017

Nog een heel verhaal

08 April 2017

zaterdag

08 April 2017

Ontmoetingen

07 April 2017

maalmachine

07 April 2017

maalmachine
Om-arm Afrika

OM-ARM AFRIKA werkt sinds 2007 in het noorden van Ghana. We hebben er al enkele projecten (mede ) opgezet, zoals Naaiproject voor analfabete meisjes Een schooltje nu al met 160 leerlingen!! Financiering studies studenten HBO en Universiteit Boerenprojecten Watervoorzieningen . Sheabutter project voor 23 vrouwen individuele hulp We zijn te bereiken via omarmafrika@yahoo.com

Actief sinds 09 Maart 2017
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 92219

Voorgaande reizen:

16 Maart 2017 - 14 April 2017

De voorbereidingen

Landen bezocht: